tisdag 17 januari 2012

love will not die, love will change the world

-
Man ska drömma stort!

Och för att förtydliga det kan jag ju nämna vilka några av mina förebilder är, några som får hjärtat att brinna i bröstet på mig:

- Martin Luther King
- Moder Theresa
- Muhatma Ghandi
Och så finns det säkert tusen andra som gjort en massa bra saker som man aldrig har hört talas om.

Jag säger inte att jag vill, eller tror, att jag kan bli som dessa personer. Däremot tror jag att de aldrig hade lyckats åstadkomma det de faktiskt gjorde om de inte hade:
1. Trott på sina drömmar
2. Haft något större än sitt eget självförverkligande att tro på, en dröm om ett större liv. En dröm om Gud.


Öhh ja. Så då var det ju bara det där med att fundera ut vad man ska göra med sitt liv. Eller nä, kanske sluta fundera och bara leva det, och varje dag komma ihåg att lyssna in sig på Gud, på vilken väg och riktning man ska ta. Så blir det nog bra.


kärlek! /ia.


Inga kommentarer: