torsdag 19 januari 2012

för denna längtans skull

-
Nästan det enda jag gör när jag har lediga dagar är att jag skriver. Skriver, skriver, skriver. Vissa grejer att publicera, nu eller såsmånigom. Vissa grejer bara för mig själv.

Och jag tror det är bra. Att det är bra för mig att ha fått ett ”intresse” som växer sig nästan minst lika stark som träningen, som förut var det enda. Det gör att träningen får lite konkurrens om min tid och min uppmärksamhet. Det gör att jag kan bearbeta mitt tidigare liv. Men framförallt har jag hittat något annat som ger mig glädje och mening. För man kan inte träna dygnets alla vakna timmar. Skriva dygnets alla vakna timmar, det kan man ju dock faktiskt göra….


Ibland tror jag dock att jag skriver om sånt jag egentligen skulle behöva prata om. Med några få, utvalda. Det kanske inte är så bra kanske...

Och så tänker jag att jag måste själv ta några aktiva steg för att förverkliga mina drömmar. Mina skrivdrömmar. Så det tänker jag göra. NU.
(det här blev lite luddigt kanske… men men, det får ni leva med).

Kärlek! /ia.

Inga kommentarer: