lördag 31 mars 2012

you decided this

-
igår var jag hemifrån från 06.20-00.30. en heldag alltså. en heldag med gemenskap (inkulsive jobb då), umgänge, mycket trevligheter, mycket fina, bra männsikor som gör mig glad.

efter jobbet begav jag mig direkt hem till hanna för att ha nyblivna-sjuksköterskor träff(mycket vårdsnack!). det lilla fina gänget jag fick bli en del av. jessica, hanna, anna, louise. kul att utflyttarna var tillbaka i falun för en dag. tack tjejor för en bra eftermiddag!

och sen var jag på ungdomshänget i kyrkan. pingis. tårttävling. skratt. lek. bön. gemenskap. enkelt och ärligt. jag förundras varje gång när det känns så där hjärligt. utan alkohol. utan att folk behöver hävda sig. utan bekräftelsebehov till tusen. utan att behöva trycka ner andra människor.

behöver jag ens säga att det var en bra dag? att slippa ensamhet, tankar. om livet alltid vore så, så visst, då skulle jag kunna vara kvar, här, vara nöjd.

men livet är inte så alla dagar. och jag är inte nöjd. och då är det mitt ansvar att göra någonting åt det. jag planerar. sparar. funderar. peppar. jag VILL. jag ska bara våga också.

------------------

idag har jag hittills morgonprommenerat i solen. med iskall snålblåst. och jag kände bara (erkänner): vårvärme, kom tillbaka!

och snart ska jag upp till skyttepaviljongen (ett fik vid lugnet - skitmysigt!) och dricka kaffe med min fina johanna-vän. skvallra lite :)
och sen förhoppningsvis träna. och sen träffa lite tjejer ikväll igen. men skippa utgången, som vanligt...

jag har en känsla av att jag kommer överleva den här vårhelgen också. livet är lite lagomt mysfint just nu. helt ok. <3

kärlek! /ia.

Inga kommentarer: