tisdag 6 mars 2012

till dig tar jag min tillflykt, när natten kommer - led mig rätt.

-
Jag älskar ju att klistra upp kort på mitt kylskåp. Grattis hälsningar och dylikt (om ni är på semester och vill skicka riktiga vykort – skicka dem till mig! :) ) så julkorten byttes i läglig tid ut mot ut mot examenskorten. Och så har jag lite små peppande lappar med allt från bibelord, vad jag vill göra i livet till träningsinspiration. MEN till livet, det vuxna livet, hör också att få andra sorters kort. ”Till minne av XX” ”omtanke i sorgen”-kort. Det går inte att ignorera. Döden finns, döden är en verklighet, mitt i livet.

Döden i livet. Så ÄR livet.

Men likafullt alldeles för jobbigt för dem som befinner sig där mitt i. Mitt i sorgen.



Så här ser kylskåpet ut just för tillfället btw.


kärlek! /ia.

Inga kommentarer: