måndag 19 mars 2012

allting kommer bli bra tillslut, du ska se att allting ordnar sig

-
jag vill inte vara fjuttig. och tänka fjuttiga tankar. jag vill tänka, leva, stort.
och jag har ju lärt mig att det inte hjälper att vända sig utåt.
så den nya, bästa, taktiken är att vända sig innåt, ta hand om mig, läka mig, men framförallt vända sig uppåt. åt han som har förmåga att ge ny kraft, styrka och mod. få stora tankar av han som är större. större än det här fjutteriet jag ägnar mig åt ibland.

(därför håller jag igen lite med skrivandet just nu - har ju bestämt mig för att det jag delar ska vara peppande, inte nedslående. och fortsätter med facebookfastan, det är ju så himla skönt! )

och just i skrivande stund är jag väldigt lugn och glad. det tar jag tillvara på.

kärlek! /ia.

2 kommentarer:

Johanna sa...

tack så mycket fina Ia! jag längtar så jag med, ska bli så härligt att få umgås lite mer med mina fina flickor :D PUSS<3

Natha sa...

Som Francis Chan skrev: "Guds tankar är så mycket större än mina tankar, och det är jag glad över".