onsdag 7 mars 2012

Tell her to reach for the stars and always put love first

-
I Sverige är det ju lite tabu att prata privatekonomi och partipolitik. Så därför (jag vill ju alltid kliva över alla gränser som finns – dum som jag är):

Jag har 0 kr i studielån. Fram till 1april ligger min lön på 21 500kr i månaden innan skatt, på en heltidstjänst. From. 1 april 22 000. Sen är ju jag timvikarie, så min inkomst är ju helt och hållet baserad på hur många dagar jag får jobba.

I förra riksdagsvalet röstade jag på KD. Det skulle jag nog INTE göra om det var val idag. Fi (feministiskt initiativ) med Gudrun Schyman bl.a. skulle (ja, helt seriöst!) kunna vara ett tänkbart alternativ. Fast mest troligt är nog att rösten hamnar på ett av riksdagspartierna, och de kan ni ju få fundera på vad det skulle kunna vara. Är jag uppenbar och läses som en öppen bok när det kommer till politik? Gissa lite, sen ska jag berätta om min politiska färg (fast jag är inte superinsatt direkt!)


nu går jag och jobbar. kärlek! /ia




1 kommentar:

Arvid sa...

Haha gött inlägg. Cashflow-Ia !