tisdag 27 mars 2012

jag låtsas att det är av kärlek till stan jag stannar kvar

-

-
idag var dessa två sköningar här och förgyllde min dag. och att killen ska bli leksandssupporter är tydligen förutbestämt av hans far och morfar.

ja såhär då…
komik. skulle man kunna kalla det. typiskt, skulle man kunna säga. om att jag senast igår bestämde exakt när jag ska säga upp min lägenhet. att jag skulle bo i den augusti ut var min briljanta plan. (mer av min briljanta plan är än så länge delvis hemligstämplat, för att jag vill ha allt lite mer klart innan jag säger till så många. fast jag är ju sämst i världen på att hålla käft? speciellt när jag blir lite uppspelt, så det dröjer kanske inte så länge tills jag yppar mina framtidsplaner… jag får inte fega ur bara! )


hursomhelst, alltså: igår bestämde jag att utflytt sker innan 1 september. idag, vid lunchtid sa jag till min syster (invigd i planerna!) att det var ju tur att de inte är så noga med att kontrollera om man är student i mitt hus eller inte. för jag bor ju kvar i min studentlägenhet även fast jag inte är student länge (är detta okristligt? haha). för jag har hört andra som gjort det i huset länge, utan kontroll. och under mina två år har jag aldrig behövt intyga att jag pluggar. MEN idag kom brevet: jag ska intyga att jag är student innan mitten av april, ”annars riskeras att ditt hyresavtal sägs upp”. kan ju bli något svårt för mig att intyga studentandet så… what to do?

JO, hoppas på det bästa och inte göra alltför mycket egna planer utan bara lita på Gud, lämna det i hans hand så ordnar det sig säkert.
kanske att jag kan övertala kopparstaden att få bo kvar över sommaren. kanske att jag kan få bo i kyrkans övernattningslägenhet några månader.
visst skulle jag säkert kunna hitta en ny lägenhet i falun, men hur drygt blir det inte att flytta två gånger på ca två månader? onödigt. att bo hemma hos mor&far och pendla över 2mil till jobbet varje dag känns inte lockande.
kanske att någon falubo alltid har drömt om att ha mig som inneboende? nu har ni er chans? ;) eller, så kan ju ni som tror på en högre makt be lite för att detta ska ordna sig, så att ni SLIPPER ha mig som inneboende, mohaha ;)
äh, det löser sig säkert i alla fall. men lite typiskt. lite komiskt.

och för att inte tala om det där med att planera ännu större grejer. som i vilken stad man ska bo. och vem man ska leva sitt liv med. sånt ska vi väl inte ens tala om – jag byter stad ”att-bo-i-när-jag-blir-stor” ungefär lika ofta som du förmodlingen byter underkläder. kille att leva mitt liv med lika så… - NÄ, nu skojade jag.
SÅ ja, jag lägger allt i din hand Gud.



dagen innebar också syskonkaffe. med mjölk. och philippa k.

och övning i att köra automatväxlat. och mattvätt (i maskiner där det står "absolut förbjudet att tvätta mattor" )- inte konstigt om jag blir utslängd ur huset va?

och förresten, ska man ta det som en pik när besöket tar med sig egen matlåda när de ska hälsa på mig? haha. nädå, det är skönt att umgås med människor jag inte behöver låtsas inför.

Kärlek! /ia.

1 kommentar:

maria sa...

Skriv in dig på en kurs och betala kåravgiften bara.. :) Okristligt kanske, jag vet inte.. annars funkar kyrkans lägenhet, där bodde jag mina första 2 månader i Falun.. :)