söndag 25 mars 2012

jag tror på duvan som vet vart den ska. jag tror på godhet och bättring.

-
dagen idag:

- morgonpromenad. i solsken. och jag konstaterade för hundrasjuttielfte gången att jag alltid är på strålande humör sådär på morgonkvisten. klockomställning? - no problems! älskar att vara uppe med tuppen;)

- kyrka. bra. vettigt. rätt. ingen insomningsrisk när henrik predikar, för han gör det så bra. nattvard - sanning.

- fika på waynes i x antal timmar med emma. kloka, vackra, kvinna! en fin vän.

- hem och sitta en stund på balkongen. med lite sol i ögonen och simon&garfunkel i öronen var det en fin tankestund.

- träning. löpband för första gången på månader. OCH, hör och häpna: det var roligt. och gick bra. började med flit lite lättsamt och inte så mycket press på mig för att jag skulle tycka det var roligt och bli sugen på mer och inte avskräckt. och det funkade. fria vikter i gymmet var också längesen. och det viktigaste: endorfinkicken. min drog, min kärlek, mitt välmående.



och nu ska jag säga något oödmjukt kanske, MEN jag tycker faktiskt att jag förtjänar såna här dagar. när det liksom bara flyter på. när det känns bra. när man trivs. när man inte tänker så mycket. bara tänker sunda tankar, både om sig själv och andra. när man är glad - utan saknad och längtan till något annat, någon annan plats.. när man njuter av att ha det bra - utan dåligt samvete, utan att känna sig otillräcklig. när man vet - jag är bra, vacker och älskvärd precis som jag är. värdefull i Guds, och förhoppningsvis, människors ögon.

för... om jag tänker på alla stunder, alla timmar, i så många år, när det krypit i kroppen på mig, när man oroar sig, när man ser allt i grått...all uttråkan, all längtan bort... alla tårar... så tycker jag att jag är VÄRD att ha dagar som är endast BRA och fina och glada.
det är vad jag tycker det:)

och det är så enkelt som Gud, som en vän man kan vara helt ärlig med och dela livets alla sidor med, och en endorfinkick.
ge mig lite mer av detta tack! ;)

kärlek! /ia.

1 kommentar:

Natha sa...

Låter som en bra dag, härligt!