tisdag 13 mars 2012

forever until the end of time

-
när jag är stark drömmer jag om att förändra världen. när jag är svag, kan jag komma på mig själv med att önska och längta efter en enda sak:
en varm rygg att hålla sig fast i, i natten. någon som säger ”allt kommer bli bra”. (och varför skriver, erkänner, jag detta - jo, för att jag tror det finns fler som känner likadant)




-

en varm rygg
i en mörk natt
- det är min enda önskan

en hand på min axel
en fast blick
en röst ”allt kommer bli bra”
- det är min enda längtan

öppen famn
starka armar
bär mig, när jag själv inte orkar
någon som andas luft


när jag själv tappar andan

dagen
när man inte gråter ensam
när man skrattar dubbelt
när man delar sorg och fördubblar glädje
- den dagen

jag ska vänta. utan tillfälliga substitut.

även om min enda längtan
är en varm rygg i en svart natt



/ia

1 kommentar:

Sara sa...

Så är det! Ena dagen vilja, mod, kraft och längtan efter att göra något riktigt stort. Den andra vill man helst bara kunna vara liten...
Hoppas du har det härligt i fjällvärlden! :)