onsdag 28 mars 2012

den evigt viskande vinden

-
en sak som jag är SÅ TACKSAM över:

att jag får jobba. har ju nu gått ca fem veckor sen jag var färdiginskolad. fem veckor som timvikarie, där jag i praktiken inte varit lovad ett enda pass, där jag hade kunnat haft noll dagar jobb. rädslan jag hade i vintras, att gå arbetslös - lite för pengarnas skull men allra mest för tristressen, det skrämde mig så, tanken på att inte ha någon sysselsättning, att bara gå hemma.
MEN det har löst sig så bra! jag får jobba 4-5 dagar i veckan. helt perfekt. jag har hela tiden fått bra pass dessutom, mycket dagtid och ganska lite kvällar och helger. bättre kan man ju inte önska sig.

och visst, det känns jättefint att få hem, en i mina ekonomiska mått mätt, väldigt fin lön men FRAMFÖRALLT är jag så tacksam för att jobbet innebär utveckling, man lär sig saker. och jag vill ju bli en bra sjuksköterska! OCH att vara del av en arbetsplats, en arbetsgrupp, att vara del i en gemenskap. det gör väldigt gott och är väldigt viktigt för mig.

jag trivs som bara den och tackar min Gud att han ordnar så bra och har omsorg om mig.

ha en bra dag nu vänner, jag går till jobbet.
kärlek! /ia.

Inga kommentarer: