fredag 10 augusti 2012

politik.


sist jag röstade (har ju bara fått rösta en gång, lilltjejen! hehe ) så röstade jag på KD. det skulle jag INTE göra om om det vore val idag. jag tänkte att de hade bra värderingar. men jag tvekar. och jag vill inte rösta på ett högerparti. jag vill rösta på ett parti som handlar mer om solidaritet än om pengar. ett parti som kan se andra värden i livet än ekonomi. det är ju svårt att hitta några som tycker exakt samma som man själv., men just nu skulle nog miljöpartiet ligga närmast till hands. för att de inser att politik inte bara kan handla om ekonomi. för vad spelar det för roll med pengar och tillväxt om vi samtidigt förstör våran jord så till den grad att våra barn kanske inte ens kommer kunna leva på den?

hursomhelst.
Marcus Birro skriver något så oerhört bra om det här idag. delar hans tankar nästan till hundra. LÄÄÄÄS!!!

kärlek! /ia.

Inga kommentarer: