söndag 12 augusti 2012

du får gärna komma hit och skrämma mörkret


ibland får jag hemlängtan från Indien fastän jag inte ens åkt än. och tänker på allt jag ska göra när jag kommer hem hem. (mest skidåkningen. och människor jag vill träffa. lära känna. att jag vill jobba, utvecklas)
men ibland vill man bara bort, bort, bort! när det känns som om det enda man gör när man är ledig är att stirra in i väggen, stirra in i tv:n, stirra in i datorn, stirra upp bland molnen. och träna och promenera däremellan. när man kan stirra sådär ilsket på telefonen hundra gånger i minuten men det händer fortfarande ingenting. när man tänker på att det alltid är likadant: de kristna kidsen, frikyrkoungarna, hänger på Frizon (festival) denna helg och har det gött och bra med gemenskap och får höra och bli inspirerade massa om Gud. och jag är inte där. och när alternativet för mig, dricka och gå på krogen, inte känns en enda procent lockande, och jag pallar inte, och man spenderar helgkvällarna på en soffa hos mamma och pappa.....ja då vill man bort! upptäcka något helt nytt. än baggbo, falun, sverige.
och när det känns som man inte ens kan ha kläder på sig längre.... ja då vill man fly.! men hur flyr man från sig själv?

men man orkar, det gör man!. och man blir glad igen. och det vänder, det gör det alltid. och det kan vara fint, såhär med. och kärleken kommer, det gör den. och det finns någon som har skapat mig, det gör det. som älskar. och finns det inte en mening med allt - ja då får man åtminstone skapa sig en mening i det som sker. 

idag skickar vi ett extra hjärta till fina Johanna-vän som räddade en annan singelkvinna från både ensamheten och en tv-lös tjej från att inte få se handbollsfinalen. viktigt! bra match, synd att det inte räckte helt ända fram. ändå en heroisk insats tycker jag.


kärlek! /ia

Inga kommentarer: