tisdag 7 augusti 2012

home is where your heart is...


jag är ju tyvärr alldeles för dålig på att släpa med mig kameran, plocka upp den, och ta lite bilder när jag är nånstans. försöker, men det kommer liksom inte riktigt naturligt.

hursomhelst, denna lediga helg (fre + lör + sön) blev himla socialt-intensiv. jag gillart! även om man känner sig lite lätt utarbetad efteråt, haha. och man äter så himla o-ekonomiskt och rätt o-nyttigt. vet inte hur många gånger jag åt/fikade ute eller köpte plock-sallad på ica förra veckan. lagar i princip aldrig mat hemma. sorgligt. men alltså, det är ju astråkigt ju! (och förresten är jag sjukt nöjd över att jag överhuvudtaget klarar av att äta ute och inte drabbas av panik och isolerar mig med vitkål och morötter hemma i lägenheten. frihet!)

hursomhelst: att fika på typ Waynes är väl helt ok men inget man direkt behöver tipsa om. däremot vill jag ge dessa falutips som jag ägnat mig åt i helgen:
Bagarstugan uppe vid Gruvan. var där och lunchade i fredags. åh så fint! åh så gott! åt en feta-sallad, lätt värt! finväder och finsällskap dessutom. eller ja, alla mina vänner är ju finsällskap såklart! (inga foton dock.....)

nästa falu-tips är Thunströms. också sjuuuukt mysigt! ligger ju nästan mitt i centrum, på Slaggatan, men rätt få verkar hitta dit. mysig innergård och solen strålade ner genom träden och väldigt gott hembakat. 
och.... jag fotade!

och min fina, fina Johanna-vän.

mys!


hit borde man gå igen innan sommaren snart är..... slut!

idag försökte jag få till lite sommarkänsla. planen var att gå till gymmet efter morgonprommenad och frukost... men: solen sken ju! och hur ofta gör den det? så jag tog ett täcke, en tidning, en bok och promenerade till Läroverksparken och la mig i gräset en stund. (är ju väldigt balkong och gräs-lös här hemma)  ljuvligt! tills solen gick i moln. och tills jag blev så kissnödig att jag blev illamående.


sommar!


sen har jag jobbat och jag sörjer ibland att man måste springa runt som en vettvilling bland överbeläggningarna, för man missar något viktigt: det mänskliga utbytet. för när jag tillslut fick 10min att sitta ner och bara prata med en patient så fick jag ju delar av en fantastisk livsberättelse presenterad för mig. alla människor bär på berättelser. jag önskar jag fick höra flera.

fina stad, ibland älskar jag dig. eller mest människorna som finns i dig. mina vänner. här... 

kärlek! /ia

Inga kommentarer: