torsdag 16 augusti 2012

jag har en ambition om att jag ska bort nånstans - det är samma syfte som jag haft med dig


vilken dag! och så passande att man varit ledig nu när sommaren äntligen kom. och denna sommar har jag ju tänk som så: om man inte har nån semester och kan åka bort och turista så kan man ju faktiskt vara turist i sin egen stad. passa på att gå till ställen man inte varit på, fika på nya fik, besöka nya ställen osv. osv. finns ju mycket man inte sett här liksom! 

idag var det min fina, gamla Jocke-vän (jag menar inte ålder Jocke, krisa inte nu!) som var med mig och turistade. vi är bra på sånt. kulturella och kaffe-sugna, haha. 

vi hade ju planerat att kika in Rolf-Ernst gården på Elsborg.. här kommer picsen från semster-i-falun-dagen: 



 Rolf-Ernst gården som sagt



mysig innergård. inget ställe för att spana på folk, men däremot att föra förtroeliga samtal. :)





















dock inget hembakat fika. fast gott ändå. och nej, jag slutade träna på svart-kaffe drickandet, det är jocke som är så vuxen och cool 


yeah! - vi är bäst helt enkelt!



och sedan fortsatte vi det kulturella med att besöka gruvan. på utsidan då.  




 puss och kram från er dam, med något mer fräknar på näsan efter dagen. love it! (och ledig fram till 21.00 imorn med. underbart!) 

kärlek! /ia.

1 kommentar:

Unga fröken Karlsson sa...

Tack för den fina kommentaren hos mig! :)