tisdag 21 augusti 2012

I'm not gonna fall


det är ju inte varje måndagskväll man sitter med ett glas vin i handen (vitt såklart - nått annat går inte att dricka!) kl elva på kvällen. men det är ju fortfarande nästan sommar och är ett gäng fina vänner lediga så är det klart man ska ta till vara på det. (och jag måste ju bara tillägga att jag är kungen av poker! mohaha! )

och jag ska utmana mitt kontrollbehov. av att: alltid lägga sig tidigt, gå upp tidigt, promenera innan frukost, äta min mat mina tider, alltid träna 1ggr/dag osv osv. jag tränar på att ändra mina uppgjorda planer och göra mig fri att leva. 

(däremot önskar jag starkt att snart få ställa tillbaka dygnsrytmen till dagtid igen. så frustrerande att lägga sig runt ett, två på nätterna och ändå vara klarvaken och sen trött som ett as kl. tio på förmiddagen när man försöker ta sig ur sängen)





















trött tjej hej! 

när vi igår pratade om sommaren och så så hävdade jag att detta var den bästa sommaren hittills i mitt liv. mitt mål, som blev infriat. wihihohoh! :)
och att varje år som går så tycker jag att det är det bästa året hittils.

otroligt fint va?
och det har ju en enkel anledning som jag kanske inte alltid säger högt: jag blir tryggare i mig själv, min identitet och min självbild för varje år som går. låter inte någon annan helt styra mitt mående. friare och friskare för varje år. vågar leva och låter äs kontrollera mitt liv mindre för varje år.
jag ska aldrig tillbaka till det strypgreppet den sjukdomen tog om mitt liv! jag är inte framme än, men jag ska kämpa på. och ska aldrig låta människors destruktivitet dra ner mig i djupet igen. det finns så många människor som tycker om och uppskattar mig - jag är värd så mycket bättre än att känna mig oduglig och dålig. 

och alltså kommer saker bara bli ännu bättre och bättre år för år va? :)


tacksam för mitt liv!
kärlek! /ia.

Inga kommentarer: