fredag 10 augusti 2012

det är en nåd att få sån kärlek och ett brott att låta den gå


att kunna känna tacksamhet är nog bland det finaste och bästa jag vet.

och jag känner en sådan tacksamhet! för att mitt liv är så bra. för de mest triviala sakerna. tacksamhet för mat på bordet och en varm säng att sova i. tacksamhet för att ha någonstans att bo. tacksam för kläder. tacksam för jobb och pengar och möjlighet att kunna försörja mig och dessutom göra roliga grejer. tacksamhet för kaffe. tacksamhet för sömn och vila. tacksamhet för att kunna träna, kunna använda min kropp, kunna gå och springa på mina ben. tacksam för endorfiner och välmående. tacksam för sommaren och värme. tacksam för natur och den oerhörda skönhet som finns därute i världen. tacksamhet för vänner och människor runt omkring mig. tacksam för arbetskamrater, familj, församling och okända människors tankar, böner och välvilja. tacksam för musik. tacksam för matglädje och att kunna äta utan ångest. tacksam för minnen och min livsresa. tacksam för språket och att kunna skriva. tacksam för åsiktsfrihet och religionsfrihet. tacksam för ett land utan krig. utan svält. tacksam för ett liv som är större än fattigdom och mat för dagen. att få välja. självförverkligande. tacksam för Jesus och korset och förlåtelsen och Bibeln som hjälper mig och leder mig rätt. tacksam för människor som får mig att växa och känna mig värdefull. tacksam för årstider. tacksam för kyssar och hud mot hud som man en gång upplevt. tacksam för friheten att själv välja vem jag ska leva med. tacksam att äga min egen kropp. tacksam för sjukvård och välfärd. tacksamhet till skapelsen och tacksamhet att få finnas till och prova vad det innebär att leva och ha ett liv. tacksamhet till inspiration, glädje, bubbel i hjärtat och livslust. tacksamhet till de gråa dagarna som gör att man uppskattar färgerna och ljuset ännu mer.

ja. KÄRE GODE GUD; TACK FÖR LIVET och hjälp mig att göra det bästa av det.

kärlek! /ia.

ps. det finns alltid något att vara tacksam över. vad kan du känna glädje för just idag? d.s.


Inga kommentarer: