måndag 14 november 2011

...som ett bi.

-


en ocean av kärlek...


Jag ljuger. Och så får det ju inte gå till. Eller rättare sagt, jag är nog lite dålig på huvudräkning. För efter ett litet påpekande från Tore så insåg jag att jag ju inte alls tar 10kg biceps på skivstången. 2.5+2.5+1.5+1.5 är ju inte tio, utan åtta. Heja mig! Så, rätt ska vara rätt: Jag har gått från ca 3,5kg till 8 kg. Men då kan ju 10 vara ett bra mål att kämpa emot, eller hur? : )


och förövrigt: sånt här http://www.dt.se/nyheter/falun/1.4095378-lamnades-att-do-framfor-tv-n gör mig så sjukt pissigt förbannad. Äldre (eller ja, alla människor förståss - men speciellt äldre, sjuka och svaga) ska behandlas med VÄRDIGHET! De har byggt upp vårt land, kämpat och slitit hela sitt liv, och vad är tacken: Jo att dö ensam med ångest och smärtor. PÅ grund av ekonomiska själ.FY! Jag skäms över att vara människa. Detta borde vara förbjudet och de ansvariga borde (nästan - jag överdriver lite) halshuggas.

Skulle du vilja dö ensam? Med dödsångest? Smärtor? NÄ, inte jag heller.

/ ia,

(en upprörd blivande sjuksköterska i sitt esse. Detta hade inte omvårdnadsteretikerna inte gillat. Och inte jag heller!)

Inga kommentarer: