torsdag 10 november 2011

I wish my smile was your favourite kind of smile

-
det har länge varit en rädsla och "förbjudet" att köpa hem en hel chokladkaka med ljus choklad, typ Marabou för att jag tänkt att "då kommer jag säkert vräka i mig hela på en gång och sen må skiiiiiiit och få massa ångest osv. "

Men jag köpte den tillslut. För att utmana mig själv. Se att jag kan. Att jag har kontrollen över mig själv. Att jag inte är sjuk. Att jag inte kommer få bulimi/hetsäta.

Och nu, tre/fyra (?) veckor senare börjar de sista bitarna närma sig. Efter att jag tagit ca en bit per dag. Det var inte svårt. Jag kunde. Jag kände mig inte sugen på att äta upp allt på en gång. Det har inte varit jobbigt. Jag har inte mått dåligt av att äta en chokladbit per dag.
Vilket innebär att jag i framtiden alltså kan ha "onyttig", ljus choklad i mitt köksskåp utan att vara rädd.

Halleluja. YES! Ännu en seger!
Ett litet steg för mänskligheten kanske, men ett stort steg för mig.

Glad & Tacksam!

kärlek!
/ia.

3 kommentarer:

Anonym sa...

=) hejja hejja =) läser ofta din blogg ,,den är bra !

mikaela sa...

Grymt jobbat!

maria sa...

Bra! Jag är oxå sån som kan ha choklad liggandes jättelänge.. Men ibland trycker jag i mig snabbare, och än har jag inte dött av det, så jag tror inte du gör det heller :) Kram