torsdag 3 november 2011

let the earth be glad

--
det är förunderligt. förunderligt bra. hur jag nu när jag är sjuk och inte kan träna ändå mår så bra. Ja det är klart det är jobbigt att vara förkyld - och tråkigt att inte få träna - MEN jag har fortfarande kvar min livsglädje. Jag mår inte dåligt. Jag tycker jag är lika mycket värd. Jag känner mig inte tjockare än vanligt. Jag tror inte jag kommer gå upp en massa i vikt. Livet har fortfarande kvalité. Jag känner mig inte deprimerad.

det är ju nästan så jag kan tycka att det var ok att bli sjuk bara för att få inse detta, vilken förändring som skett, att jag klarar av att vara sjuk och låta bli träningen och ändå må bra.

och även om ingen (förut Maria<3) skriker Jippi! åt detta så betyder det oerhört mycket för mig. Fantastiskt fint!

Men när jag blir frisk, då ska jag banne mig träna skiten ur mig! För att det är KUL! <3



Glädje innefrån och ut. Glädje från hjärtat.


- Och det är skillnad än glädje från det man presterar.


Tack Gud för att du bor i mitt hjärta och att du gör mig glad. För att göra det i mig själv, av egen kraft, på mitt eget vis, det har jag lärt mig att jag inte fixar - då handlar det bara om vad jag presterar, inte om vem jag är.



Kärlek!

/ia

1 kommentar:

JB sa...

gillar det! :) och på måndag ska vi köra hårt då för nu tar jag helg lite för tidigt ;) puss!