måndag 7 november 2011

en gång ska tårar få ge upp för sång

-
jahaja, en liten resumé av utvalda delar av en fin, bra, fantastisk helg. typ årets bästa helg. ofta så faktiskt, denna allhelgonahelg, år efter år.

Och jag har bl.a. firat gemensam 65-års dag, en vecka försenat med Patrik. Fredagsfika. MMmm jag älskar det ordet. För det står för lyx. vardagslyx. Att betala 70 spänn för en kaffe+smörgås är ju inte det mest optimala för en studenplånbok. Men ibland får man. Speciellt på fredagar. Och speciellt på Kopparhatten för det är Faluns bästa/mysigaste/finaste fik! Om jag skulle äta julbord skulle jag vilja äta det där men jag vet inte om jag vill äta julbord för då får man mest ont i magen.

Nog om detta. Sedan har stora delar (typ utom när jag sov) spenderats i kyrkan. Den traditionsenliga ungdomskonferensen. Helt fantastiskt bra. Att få umgås med så fina människor. Att få så mycket kärlek från Gud. Att få sjunga. Att få vara med och hjälpa till. Att få fika och mysa. Att få nya trevliga bekantskaper. Att få fördjupa de bekantskaper man redan har. Att få umgås med människor i alla möjliga åldrar. Att få träffa världens mest fantastiska lilla dam till 75-åring, Elise, hon är min nya förebild och henne ska jag nog berätta mer om en annan gång.
Att få kramas. Att vara uppe sent om nätterna. Att inte sitta ensam hemma en lördagkväll. Att få bli hembjuden på söndagsmiddag till en riktig familj med ett riktigt hus med riktigt mat och med massa kärlek. Att få känna att Jesus gjort fantastiska saker i mitt hjärta och mitt liv.
Att inte tänka på vad jag borde äta och inte.

DET, mina vänner, kallar jag livskvalité. Det kallar jag världens bästa helg.

så: Om jag bara kan göra något för att sprida lite av all den kärlek jag känner, så vill jag göra det.
Livet kan bli bättre. Om det än är så svart, så svart.

stora kramar!
/ia

Inga kommentarer: