söndag 20 november 2011

I am a growing force you kept in place

--
Ja i så många år höll de mig fångna, de där djävulska tankarna (ja, för det är vad det är!). De höll mig lydigt på mattan, tog mitt självförtroende, min livslust, min glädje ifrån mig. Min tro på att kunna uträtta något.


Men det är slut med det nu. Jag har fått nog. Fått nog av att förstöra mitt liv.
(
Fast ibland är hjärtat fortfarande fyllt av oro. Ibland är framtiden inte alls spännande, utan bara läskig, läskig… så läskig!)
MEN, jag har hittat något hos mig själv jag inte visste fanns förut. En styrka, en urkraft som jag vet kommer att kunna föra mig hur långt som helst. En otrolig styrka, en otrolig tillit till Gud, som gör att jag vet att allt kommer ordna sig. Och jag tror det finns en fantastiskt spännande, meningsfull plan med mitt liv. Och det är med spänning jag ser fram emot vad livet tillsammans med Gud kan erbjuda. Det kan bli hur häftigt som helst. Så häftigt som jag själv tillåter det att bli. Vi kan gå hur långt som helst, så länge vi är tillsammans. Precis som det känns att min kropp rent fysiskt växer sig starkare för var dag så händer det exakt samma grej med mitt hjärta, min själ, min ande, min tro. Vi växer. Mot oanade höjder. Halleluja! haha

Jag vill våga tro på att man kan förändra världen. Att det jag gör kan få vara betydelsefullt. Jag vill hjälpa. Jag vill hjälpa människor som hungrar. Jag vill hjälpa människor som är sjuka. Jag vill hjälpa människor som är fast i dåliga tankemönster och bojor som håller dem bundna så de inte kan växa ut till sin fulla potential. Jag vill vara ett stöd för dem som ska igenom den oerhörda tuffa kampen att bryta med droger och alkohol. Jag vill vara en förebild och ett pepp för dem som inte tror att de kan bli fri från ätstörningar. Jag vill vara en tröst för de som har cancern i sin kropp. Jag vill att vi ska kämpa för miljön, för den här jorden vi lever på så vi inte förstör den. Jag vill inte att mina dagar bara ska vara fyllda av vardag. Jag vill varje dag ställa mig på rätt sida i kampen mellan gott och ont. Jag vill varje dag kämpa för en bättre värld.

Men om du är bunden, av tankar att du är misslyckad, värdelös, ful, äcklig, dålig osv. kommer du aldrig kunna göra detta. Och detta är det effektivaste vapnet att få en människa att bli lam, precis som den onde saten vill. Att vi ska bli så lama och inte tro oss kunna uträtta något att vi bara vänder ner blicken mot våra egna fötter, ser på oss själva, hur små och otillräckliga vi ärInte kan väl jag….

JO, DU KAN! Titta upp, se dig omkring. Det finns en hel värld därute som bara väntar på dig, på din kärlek, på ditt livsmod, på din glädje, på din vilja att hjälpa, din vilja att förändra, din vilja att erbjuda världen just de gåvor du har utrustats med.

I am a growing force you kept in place…

Men nu bryter jag mig fri. Jag är redo nu. Vi är redo, Gud och jag, tillsammans. Mitt hjärta har blivit slipat, och lite skadat på vägen. Men jag läker nu, och det var nödvändigt. För att jag skulle bli redo. Redo att springa loppet. Uppvärmningen är slut. Överdragskläderna är avtagna. Jag är redo. Jag står i tävlingsdräkten. Redo att springa loppet, laddad som aldrig förr. Mitt livs viktigaste lopp.

Det börjar nu. Startskottet har gått. Och framtiden är min.

Framtiden är vår.



Kram & kärlek!
/ia.


Inga kommentarer: