lördag 6 juli 2013

perspektiven

– Det finns ingenting vi kan göra för att få Gud att sluta älska oss. Och att förstå det kan förändra allting. Många lever med en ”liten-känsla” inför Gud och tror att man hela tiden borde göra mer. Vi tror att Gud är missnöjd med oss. Men Bibeln är full av löften som säger att enda anledningen till att vi kan älska Gud är för att han har älskat oss först. Guds kärlek är inte baserad på kristen prestation.

– Jag fick se att jag inte behöver bygga min relation med Gud på det som är fel hos mig utan på det som är rätt hos honom. Vi behöver inte komma till Gud med skam eller med böjt huvud. Vi kan komma med öppet hjärta och ge honom chansen att vara Gud i våra liv. Och det förändrar absolut allting.

citerat ur en artikel med Andreas Nielsen. jag tyckte just dessa ord träffade rätt bra och ville därför dela med mig. har ju kämpat en del med detta. men känns som jag börjat fått mer rätsida på det hela på slutet. skönt och befriande.


hoppas du har en bra lördag!
kärlek! /ia

Inga kommentarer: