onsdag 31 juli 2013

30 juli

idag är jag tacksam för:

- att det var SÅ SKÖNT att få lägga sig och sova kl åtta imorse. har nog nästan aldrig varit så trött av en jobbnatt. fantiserade i flera timmar om hur det skulle kännas att få lägga sig i sängen och blunda. det var skönt... och tacksamt att känna mig piggare nu inatt. 

- tacksam att jag känner mig inspirerad. till sådant där som jag tycker är kul och sånt som är bra för mig.
är taggad på träning, att bygga upp min kropp, på ett sunt sätt. träna hårt, äta mycket och rätt, sova, vila osv. bygga vidare på den där känslan: jag är stark och min kropp klarar det mesta. 

inspirerad till att testa nya och ny-gamla saker. fotboll, klättring, surf, fjällvandring, gympa osv. sugen på vintersporterna, få åka bräda och pumpa på i längdskidspåret.

jag är också inspirerad till att skriva. fortsätta jobba med bloggen. har några nya, kanske spännande och bra, idéer. så kul att ha fått skrivlusten och självförtroendet tillbaks.
 och också inspirationen att vill man bli bra på något måste man också öva och lägga ner tid på det. jag vill lägga tid på mitt skrivande

- tacksam att jag har en Jönköpingsresa, en Italienresa och en Indienresa att se fram emot här framöver i höst och så. att resa gör ju mig alldeles glad och pirrig:) 

. - tacksam att jag inte gått upp i vikt trots lite semester (o)vanor. att jag återigen fått bevisat att jag kan lita på kroppen och att det viktigaste är att den fungerar och känns bra.

- tacksam att jag lär mig att vrida på mina ev. negativa tankar på ett positivt sätt. att jag faktiskt försöker vara mindre ego utan istället se till den andres bästa.
 vara glad istället för fundersam och negativ. glädjas i nuet och vara tacksam.

TACK Gud att jag kan det och att du hjälper mig med det. Fyller mitt hjärta med gott. 

kärlek! /ia

Inga kommentarer: