onsdag 17 juli 2013

16 juli -tjoho

okej, jag fuskar lite och slår samman tacksamhets-bloggandet för igår och idag. har inte riktigt haft tid att sitta vid datorn (förutom nu när jag jobbar natt då, hehe) och det ser jag som ett tacksamhetstecken i sig = att vara sysselsatt.

sen säger jag Tack Gud och medmänniskor för:

- en bra dag på jobbet i måndags. rätt tajt, men jag och Eva fixade det skitbra genom att planera, tänka till, använda våra kloka hjärnor. man får vara stolt när man löser en dag som skulle kunna ha blivit kaos, på ett väldigt bra sätt.
kul att se kollegorna som haft semester igen också.

-ja, oj vad jag alltid kan vara glad att jag jobbar som det jag jobbar som, jobbar där jag jobbar och jobbar med dem jag jobbar. helt otroligt supernöjd.
det lyfter mig. ger mig självförtreonde.

- tacksam att jag lärt mig mycket på jobbet de senaste dagarna när det hänt en del allvarligare grejer.

- tacksam för mina små shoppingfynd, sånt kan ju göra en så glad. Village rear ju ut sina saker nu, så två rosa kaffemuggar blev det för halva priset. Jag älskar rosa och jag älskar kaffe, så man kan ju inte vara annat än nöjd :)

- tacksam för att jag fått en liten påtitt och 'dom' över min hals. och ett litet tips på åtgärd, så nu kanske kanske man kan hoppas på friskhet snart. iallfall tacksam att jag inte känt mig febrig på nån dag.

- Tacksam för att M. känner sig lite friskare, så att vi äntligen kunde ses igen. jaja, det är väl kanske bra att vara ifrån så man upptäcker att man saknar, men tråkigt är det ju...
Men nu har vi hängt, lagat skitgod (okej, jag vet att vissa inte tycker man får säga så om mat men...) hemgjord pizza, sett film, sovmorgon-at, varit till Torsång och ätit glass, letat efter en sjö, åkt tillbaka till Torsång och köpt pizza, legat på en brygga i Vika och badat tårna, myst. jaja. glad, lycklig, tacksam.
en fin dag, sommar med någon man tycker om. så som man vill att det ska vara.

- Tack Gud att jag kan palla en dag med pizza till frukost, glass till lunch och pizza till middag (inte så himla bra, jag vet) samt utebliven träning utan att få panik. hade ju aldrig hänt förr. livet är tusen gånger friare nu.




kärlek! /ia

Inga kommentarer: