fredag 19 juli 2013

19 juli -woop woop (= träningshög)

idag säger jag TACK Gud, livet, andra, mig själv för:

- lite nästan-sovmorgon (iaf om man jämför med 05.30) med M. idag. myyyysigt.

- att jag, som vanligt, tycker att jag proppar i mig mat och en del onyttiga saker men ändå står stabilt/går ner i vikt. häftiga kropp som har börjat samarbeta!

- på tal om kroppen: tacksam att knät är det bästa sedan jag gjorde illa mig för snart 4mån sen, och halsen tror jag också börjat bli bättre. kunnat träna hårt tre dar i rad nu (tagit mig vatten över huvudet kanske??)

- ja TACK för träning. att få använda kroppen. man mår så bra ju. pumpat tungt på gymmet idag, haha, ben/rumpa + biceps/skuldror. göött. älskar't.

- tacksam att ha ett jobb. som ger mig en lön. som gör att man inte behöver vända på varenda krona om man känner för att fördriva fredagseftermiddagen med att små-shoppa lite. och jo.... det blev lite rosa & lila saker idag med. heh.

- Tack Gud för rosa! ;)

- tacksam att jag kan ha ro för hemmapyssel. att jag tycker det är så roligt. idag på min lediga dag har jag mat-och-bak exprimenterat: fröknäcke och bananpannkakor för första gången. blev superbra och var kul!

- Tack Gud att jag inte längre skäms över att äta. (och berätta att jag äter. visa att jag äter. njuta  av att äta)  Att jag inte känner mig äcklig och grotesk när jag äter ost, choklad, grädde, tårta och sånt där annat mumsigt.
Livet är för kort för att svälta och banta! Håller man igång och tränar lite bara så äre ju lungt, och kanske har en någorlunda 'nyttig' grundhushållning. (Tänk vad mycket kalorier jag sparar in och kan lägga på godsaker när jag struntar i att dricka alkohol, hehe)

- tacksam för att humöret kan vända snabbt. eller ja, ibland är det ju jobbigt förståss, när det vänder åt fel håll. men när jag får träna och ha kontakt med folk, då blir humöret på topp :)

- Tack Gud för mina fruar och att vi planerar dejt i Bjurs just imorgon. var precis vad jag behövde tror jag. och sen Bio-dejt med Jojsan på kvällen, ska kika på vår man Håkan,. det blir bra.

- Tacksam att jag fått förstånd att sluta sitta hemma på min rumpa och bara vänta på nån.... som är ganska upptagen. man blir så lätt besviken då. istället försöker jag hitta på grejer och göra grejer jag gillar och inte anpassa mig så sjukt mycket och vara glad ändå.
det går riktigt bra. inget blir ju bättre av att jag sitter hemma och lipar liksom. nä, allt löser sig och under tiden är det ju bättre att vara glad.

-Tacksam för en trevlig kväll ute i Bjurs (jo, jag hamnade här tillslut som vanligt när jag är ledig). Har varit hos mor&far och ätit nykokad, hemgjord hjortronsylt med grädde. Mums! Och snart ner till Micke, tycker om att hänga där, alltid bra att få lite miljöombyte från lägenheten, även om jag trivs där med.


kärlek! /ia 

Inga kommentarer: