måndag 8 juli 2013

äta bör man...

den här kommentaren fick jag på jobbet igår:

'ia, du bara äter och äter och ändå är du så liten'.

nu var det säkert mest skämt över det hela. men lite sanning i det kanske. och det tar jag som en komplimang. för det är ju exakt så jag vill att min kropp ska fungera. och som jag tror den är på väg att börja göra. kunan äta mycket men ändå inte lägga på sig.

jag äter en hel del. mycket som jag aldrig gjorde förut. fikar. äter fet mat.
såhär mycket som jag ätit de senaste månaderna sen jag kom hem från indien och började vara med Mikael, så mycket har jag nog inte ätit på många år. och ändå har jag väl gått ner en sådär 3kg minst dessa månader. trots att jag byggt muskler.

så: summa av kardemumman: jag tror jag börjar återfå en bra förbränning. jippi! '
jag förstörde ju den litegrann när jag började tjorva till det med maten och drog ner på allt. och då blev det ju faktiskt så: så fort jag åt lite mer än vanligt gick jag direkt upp i vikt.
 
nu är jag stabil.
stabilare i kroppen. i psyket.

gillar min kropp. inte att jag tycker den är 'perfekt' på något vis. men: den fungerar. den bär mig. den orkar. den är stark.

yeah yeah. det var dagens fys-snack. haha
(med minuset att jag går in på min tredje vecka med halsont, har knappt tränat nånting de senaste veckorna. blä tråkigt!)


kärlek! /ia

Inga kommentarer: