tisdag 30 juli 2013

29 juli

 idag är jag tacksam för:

- att resan hem gick bra. inga krockar eller dylikt. ja Tack Gud att du bevarat oss längs vägarna dessa närmare 100 mil vi åkt de senaste dagarna.

- att Micke (hittills) inte slagit sig så illa i den där livsfarliga crossåkningen ;) (och att Jocke verkar ha klarat sig rätt bra ändå)

- att jag har kunnat vara på semester några dagar och ätit lite vad-som-helst-när som-som-helst (läs:hamburgare, strips, feta såser, buffé, choklad, glass m.m) utan att få dåligt samvete/tjockångest och sånt där jag tidigare slängde bort min tid och mitt mående på.
en sådant radikalt ändrat tankesätt och jag är så sjukt glad för det. att jag liksom fått mitt liv tillbaka.

- att lite vilodagar (som sagt) inte får mig att må dåligt utan bara så otroligt träningspepp! är sjukt motiverad för träning. vill bara vara frisk och hel nu så jag kan bygga upp kroppen och musklerna ordentligt och bli stark som ett djur inför vintersäsong och dylikt.

- tacksam för att prova på nya saker som man upptäcker att man gillar. typ klättring. askul och verkar vara fett bra träning.

- att jag har en pigg och kry och klok och snäll farmor. trots sina 86år en riktig ärtig dam.

- tacksam att jag har någon jag tycker om som tycker om mig tillbaka. en gåva.

- tacksam för en hittills lugn jobbnatt.

- Tacksam till Margareta och Getahun som lånat ut sin lägenhet till oss.

Ja Tack Gud för vänner, familj, kille, bekanta, arbetskamrater, människor, relationer.... sånt där som gör livet värt att leva.

inte alltid man kan göra såhär på jobbet. bäst att passa på! ;)

kärlek! /ia

Inga kommentarer: