söndag 14 juli 2013

14 juli

igår läste jag en artikel i DN om att antalet människor som blir utsatta  för våld och förföljelse på grund av sin tro bara ökar. Kristna i Egypten, muslimer i Burma osv osv, listan kan göras lång på länder där minoritetgrupper blir förföljda. Därför är jag idag särskilt tacksam för att Sverige är ett religionsfritt land. Även om det kanske inte räknas som särskilt 'coolt' att vara kristen så är det ju knappast någon som förföljer eller torterar mig. Det är jag tacksam för.

Jag är också, faktiskt, tacksam för att det blev en extra-jobb helg. Tycker ju inte om att inte ha saker att göra, det är ju kul på jobbet OCH jag kommer ha tjänat FETT med pengar när jag hoppade in extra såhär på en helg. Nice till reskassan ;)

Jag är tacksam för att det inte bara är min tandborste som står i glaset och för att det ligger kläder här som inte tillhör mig. Nån gång lär väl ägaren komma hit:)

så: Tack Gud för en bra helg. Du har omsorg om mig, jag vet det.

Kärlek!/ia

Inga kommentarer: