fredag 5 juli 2013

5 juli

Dagens:

- Tack Gud att jag har ett jobb att gå till. Att jag inte är arbetslös eller sysslolös. Att det dessutom är ett bra jobb. Stimulerande, meningsfullt, trevliga arbetskamrater, oftast uthärdlig stressnivå osv. osv. Att jag får en lön och den friheten det innebär att kunna styra mitt eget liv.

- jag är tacksam att jag har en Gud att be till. Som hjälper mig att flytta fokus från mina småproblem till tacksamheten över att få finnas till, leva, ha det bra. Tacksam att vara född i Sverige, så rikt välsignat land, vår höga materiella standard. Våran frihet att välja våra liv.

- tacksam att mitt liv varit relativt o-stressigt den senaste tiden. skönt att få sova mycket och att inte ha huvudvärk.

- tacksam att mitt knä nästan inte gjort ont alls idag. kan man hoppas att det är på väg att bli bättre tro?

- ska träffa Sofia&Johanna efter jobbet på lite mys och ev. Rådhusgård. Tack Gud för mina fina, fina vänner och att det säkert kommer bli en trevlig fredagskväll.

kärlek! /ia

Inga kommentarer: