torsdag 6 september 2012

tears from heaven


Läst idag:

 "Några minuters djup gråt kan leda till ett mycket djupt helande."

kan vara en av de största sanningarna i mitt liv. för de är vid de, allför få, tillfällen där jag inte bitit ihop med min ledsenhet och det sårade, utan släppt fram det, som det stora läkandet har ägt rum. vid de tillfällen jag inte varit stark, men inte heller bara sur, tvär och tillstängd, utan öppen och sårbar, visat mina tårar för den som jag anser har sårat mig.... då har undret skett. läkedomeninifrån. en sådan befrielse och lättnad, det skönaste som finns. friden och kärleken kommer tillbaka.

gråt! om ni behöver det. gråt inför den människa det berör. svårt? - ja. men värt det! 















höstkväll

kärlek! /ia.

2 kommentarer:

maria sa...

Word! Så rätt. Ibland behöver man inte ens visa gråten, utan bara vara ärlig och lätta hjärtat. Jisses vilken befrielse att bara få säga; "Det där gjorde mig ledsen.."

Torven sa...

Jo visst fan är det så, gråta ur sig ordentligt så klarar man sig några månader till sen....