tisdag 25 september 2012

somliga gar i trasiga skor, sag vad beror det pa?


(har kommer ett inlagg som jag skrev igar men sen sa slutade internet fungera i ca ett dygn, sa det kommer nu istallet)


















ibland tanker jag att jag inte ar ett dugg annorlunda fran manniskor som inte har en tro. pa ett satt som kanns sorgligt. som att det inte alls marks pa mig. som om jag inte alls hade nagra vaderingar att vara stolt over, lever ett liv dar min tro kan synas, som att jag varderar saker i livet pa exakt samma satt som alla andra.

men jag marker ibland att det inte ar sa ocksa. en sak som jag tankt pa pa senaste tiden ar att jag inte bryr mig sa forbannat mycket om pengar som vissa tycks gora. nagra kronor hit och dit, euros, dollar, pund, rupies.... skit i samma. pengar ar INTE livet. jag blir sa trott pa prat om pengar. saklart, pengar ar vasentligt men har man sa man klarar sig sa vill jag inte tanka pa dem sa mycket. det ar ju knappast nagot som forgyller mitt liv. och tror knappast att pengaraknande och smasinthet gor mig till en battre manniska. jag vill vara fri och generos.

for ovrigt: jag orkar inte skriva det-har-har-jag-gjort-idag inlagg varje dag. sa sorry mamma, det blir inte alltid en massa rapporter. men jag mar bra.

karlek! /ia.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Det är ok :)

Naths sa...

Bra inlägg! Stångas också med dom funderingarna och håller med om att det märks mest på pengarna.