fredag 28 september 2012

love is in your heart


sahar ser det ut i det 'underhallningsrum' vi har. ,madrasser pa golvet, lovely!


















jag ar lite dalig pa att uppdatera har i bloggen, dels beroende pa att internet ballar ur, ibland dygnsvis, da och da, samt att det kranglar nastan konstant och det ar svart att ladda upp bilder.

men ska beratta om dagens hojdpunkt: biobesok i Indien! hur var det da? jo, langt over forvantan iallafall! nar vi var pa vag dit borjade des osregna, forsta gangen jag var med om det sedan jag kom hit. riktigt mysigt det med faktiskt. fast de ca 20 sek som det tog att springa fran bilen in till bion gjorde en typ genomblot. och bra airkondition i biosalongen ocksa = forsta gangen sedan jag kom till indien som jag fros.
for ovrigt: sjukt skona biostolar, man kunde skjuta fram dem i halvsittande/liggande lage liksom, lyxigt!

hursomhelst: filmen skulle ju da vara pa hindi. (spraket har!) utan engelsk text. och man har ju hort lite sisadar saker om indisk 'bollywood'-film. Men ah sa bra det var! och trots att man alltsa inte forstod mer an de kanske ca 10 orden engelska som sas i filmen fattade man sa otroligt mycket anda. en fantastisk upplelvelse. kanns som man borjar tycka om den indiska kulturen mer och mer for varje dag som gar. och jag kanner redan att jag verkligen, verkligen hoppas att detta INTE ar sista gangen jag besoker detta land.

skriver ju dagbok, for hand (lite ovant, men harligt! och inte teknikberoende) varje dag och jag tankte citera nagra saker av det jag skrivit pa senaste tiden for att ni ska fa ett smakprov av mina tankar och kanslor:

'det var sa harligt att springa pa stranden i eftermiddagssolen. forsoker ta in allt och njuta, pa samma gang som det nastan kanns overkligt att jag ar har sa kanns det naturligt ocksa. Ratt.'

' jag trivs har. Pa campen. Med folket i Indien. Med indierna. Med klimatet. Mycket att vara tacksam over. Och det ar jag verkligen! Sa Tack Gud. Anda. Trots allt. Hjalp mig med de sidorna av livet som ar jobbiga". 

'nar vi aker bil, med vinden i haret, indisk musik, varmt, manniskorna... da kanns det som jag ALSKAR detta land. jag hoppas att det inte ar sista gangen jag ar har'


ja nu valde jag ut de bra bitarna forst[s. Det ar lite jobbigt med maten och (icke)-traningen ibland. men det ar mest och overvagande BRA. underbart och tacksamt.

hela helgen ar nagons sorts 'utflyktshelg' for oss nykomna volontarer, borjade alltsa med biobesoket ikvall. imorgon ska vi besoka nagon sorts kryddplantage samt nagon bat med indisk dans/underhallning samt middag. elefantridning nan gan i helgen ocksa tror jag... kan ju bli en spannande upplevelse. :) jag hor av mig om det!


karlek! /ia.

Inga kommentarer: