fredag 21 september 2012

good day!


okej...
idag har jag besokt vardcentralen jag ska jobba pa. men da vi bara hade en rundvisning idag (bara det en massa intryck!) och ska borja dar pa riktigt pa mandag sa sparar jag att skriva om det tills jag vet lite mer.

tillbaka pa campen fick vi en lektion om indisk halso- och sjukvard. sa intressant och larorikt! kanske skriver natt mer om det ocksa sen. men ahh vad jag alskar kombinationen av att uppleva saker, ha tid att ta in saker, tanka, lara sig, fa ny kunskap samt lara kanna massa nya harliga manniskor. denna forsta vecka i indien har varit langt over forvantan! kanner mig sa glad och tacksam. 

det som framforallt kanns bra ar det sociala. att de kanns som jag faktiskt ar pa vag att fa riktigt fina vanner har. att jag ar en i ganget. att det finns manniskor har som jag trivs med och blir glad utav. trivs battre och battre med mina tva brittiska rumskamrater Emily (fran england) och Kate (fran skottland). och nu nar jag borjar forsta deras brittiska accent lite battre sa ar det ju lattare att kommunicera ocksa.
martin fran norge ar ocksa jatteschysst och skont att vi kan snacka svenska/norska med varandra. och ocksa fint att prata med nagon som lever i samma kultur som man sjalv gor. och i dag kom en ny tjej, Sarah, fran Qubeck i Kanada, verkar ocksa vara en bra tjej.

vi fem hangde tillsammans pa Colva beach idag. agnade oss mest at shopping faktiskt. sa nu ar jag stolt och lycklig agare till tre par riktigt snygga och skona indiska byxor. stora, luftiga, baggy. nice! ser typ ut som pyamas-byxor. och man kanner sig sa sexig! (jag ar serios alltsa. for nar man bar nagot som man kanner sig bekvam i kanner man sig ocksa snygg, o-tjock och inte acklad som man kan gora i for tighta jeans). hursomhelst, tre byxor for mindre an 100 svenska kronor tycker jag ar helt ok. och sen drack jag nagon magiskt god kall kaffe-drink sak. (med is i, det ska man tydligen inte gora man stallet sag frascht ut. myggbiten har jag ocksa blivit, sa nu ar det bara att be for att jag inte ska fa magsjuka eller malaria. aja-baja slarv ia! )


man borjar verkligen vanja sig vid varmen ocksa och nu tycker jag det ar underbart! :)
det var nog allt jag tankte skriva for idag.



mina nya sexiga "pyamasbyxor" !

































karlek! /ia.

Inga kommentarer: