onsdag 19 september 2012

2012-09-19


vet inte om jag orkar vara sahar snall varje dag och uppdatera :) men idag har vi varit lediga sa da har jag ju tid att skriva nagra rader och lagga in lite foton (lite dalig kvalite pa dem dock - men battre an inget!)

ledig idag alltsa, det ar helgdag i hela indien idag, de firar nan hindisk gud. vi skulle prova att ga till narmaste strand som ar ca 3km bort, men dels gick vi lite fel, dels hade mina brittiska vanninor bara flip-flop pa sig (sjalv var man ju saklart fotiktigt utrustad med gympa skor -gammal, klok, sportig, svenska ;)  ) sa det tog oss ca 1h15min att ta oss till stranden. men fram kom vi! molnigt idag sa det blev inget badande med doppade fotterna iallafall. (och skont att promenera tyckte jag, inte mina vanninor. det gick i snigelfart......)
har lite bilder fran dagen!




haha, sa komiskt!

indiska oceanen. coolt dar ska jag bada snart hoppas jag!


dar vi bor sett utifran

































och idag kom den: traningsstressen. men inte sa mycket den psykiska stressen tror jag (ni vet den: du maste trana for att inte bli tjock) utan det var mer fysisk stress/saknad. abstinensen, att fa kanna kroppen jobba, bli trott och glad, endorfinerna... och inte blev det battre av att jag sag en av norskorna sticka ivag pa en tr'ningsrunda imorse...
MEN nu till det bra: styrketrana kan man ju alltid gora, med egna kroppen som vikter, samt lite gummiband jag har med mig, sa jag tankte forsoka kora pa denna devis: lite varje dag. typ 15min dagligen, det blir ju en del timmar under tre manader och det kanske racker for att jag iaf inte ska forlora alla muskler tills jag kommer hem. sa det gjorde jag idag (tjuvtranar pa rummer nar ingen annan ar dar, annars kanner jag mig sa fanig, haha). skont!
bra tva: fragade norskan som sprang i morse om hon gjorde det ensam, och hon sa att det var helt ok att springa till stranden eller pa stranden och tillbaka dagtid. ensam. de ar ju vana med turister har och valdigt trevliga sa det ar inget farligt... sa nu laddar jag for at komma igang med lite lopning. langtar! :) men det blir nog inte forren pa lordag, innan dess ar det lite fullspackat forutom pa kvallarna men da blir det ju morkt sa fort sa da kan jag inte springa.

imorn och pa fredag ska vi besoka och vara med pa de olika projekten vi valt.

karlek! /ia

2 kommentarer:

Mamma sa...

Pappa och jag läste nyss...
kul att höra av dig igen...
Kramar

Lekattensliv sa...

Härligt med dina bilder, det lyfter allt det du berättar.
Må gott!