måndag 17 september 2012

goa camp, part 1.


hur slanger man ihop nagot vettigt inlagg nar man for forsta gangen gor nagot sant har, allt ar nytt, tusen nya intryck som man inte ens kan ta in far allt kanns so overkligt. overkligt att jag ar i indien, pa andra sidan jorden.
men det har gatt bra!
resandet gick verkligen super, riktigt stolt att jag lyckades ta mig anda till goa pa helt mina egna ben, dar vaxte jag redan lite, (kan ju behavas, kort i rocken som jag ar, haha)
det ar spannande att resa!  spannande att se nya manniskor. jag tycker indierna ar ett fascinerande folk, vackert, inte vackert som i att man vill ragga upp dem utan vackra som i att man njuter av att sitta och kolla pa dem, studera dem. hittills har de varit valdigt treviga och tillmotesgaende ocksa, och inte patrangande.

(vad storande det kommer vara att blogga i tre manader utan de dar tre bokstaverna pa slutet som bara i i norden har!)

har kommit fram till campen jag ska bo pa. delar rum med tva brittiskor som ocksa kom idag, jag fattar typ inte ett skit na de pratar ed varandra pa deras brittiska accent.
men upptackte nyss att det ar lite norskor har, sa de kanske jag kan fa prata lite svenska med.\
det ar lite jobbigt nu i borjan nar man ar massor av information att  man inte riktigt fattar allt pa grund av spraket.

har atit indisk mat, gott, starkt (fastan de gor den ovanligt mild f;r var skull, ) och an inga magakommor.
valdigt varmt och fuktigt har, man svettas som en gnu men maste ju anda bara langarmat. och massa insekter, bla!

imorn ska vi fa mer inormation om sjalva volontararbetet, vad vi ska gora och sa.
campen ligger lite mer pa landet an jag trodde, men det ska tydligen finnas nan supermarket i narheten och sa.

skriver mer nar jag vet mer, men sammanfattning: bra att resan gatt bra, kanns helt ok men alltid kanner man ju sig lite vilsen och orolig nar man ar pa ett nytt stalle med nya manniskor och nya situationer.
10 veckor kanns lange, just nu, men snart blir det sakert vardag har med:)

karlek! /ia

3 kommentarer:

maria sa...

Gör såna här ¨¨¨¨¨innan du slår o och a så får du ö och ä.. :)

Mamma sa...

Du skall se det känns bättre när du hunnit vara där ett tag, blivit kompis med de andra, kommit in i rutinerna osv...
Brukar kännas lite jobbigt i början...och man undra hur det skall bli.Kram pappa och jag tänker på dig <3

Hanna sa...

Annars får du väl börja blogga på engelska:) Skönt att allt gått bra och hoppas du kommer trivas med voluntärarbetet också! Kram