tisdag 4 september 2012

det var år sen vi var små


batteriet i min våg har tagit slut.... och jag tror jag gör det bästa i att strunta i att köpa ett nytt!

jag ljög lite när jag förut sa att jag lyssnar på Carolas julskivor när jag är orolig och behöver känna lugn. jag lyssnar på dem dagligen ändå, oavsett humör. haha! men jag kommer ju få lov att vara utan både oktober, november så jag tycker det är helt ok :)

igår dejtade jag med Johanna och Bruce Wayne. mycket trevligt kvällssällskap.
och idag ska jag lunch-dejta med Jessica och Johanna. det är väl precis såhär livet innan man åker iväg på lågresa ska vara, att ägna mycket tid till att umgås med vänner. 

















finaste!


livet är fint. förutom att jag så lätt känner mig pressad. som vanligt, alltid. när jag tror att människor ska  kräva saker av mig, fastän de kanske inte alls gör det. som att så fort människor vill ha något av mig (tid, engagemang, pengar eller än värre - känslor och kropp) så känner jag mig kvävd och uppäten. men det är ju inte ens så. bara totally-överkänslig. för att jag vet att jag inte kan säga nej. för att jag vet att jag får genomdåligt samvete när jag säger nej. för att jag får trycket över bröstet och det dåliga humöret och tårarna i ögonen och lusten att vara liten, liten, inte engagera mig och dra ett täcke över huvudet. men det var väl inget nytt!

men skitisamma, jag är glad, just nu, och det är det som räknas.

ha en trevlig tisdag vänner!
kärlek!/ia.

1 kommentar:

Nathalie Bencic sa...

Vad är det jag har missat, vart ska du åka?