lördag 22 september 2012

pa andra sidan jorden far jag tid till ingenting


tyvarr....
ar det inte sa enkelt som att man aker till andra sidan jorden och hux flux vips sa ar man helt befriad fran tankarna som brukar jaga en...
det ar inte sa enkelt som att bara for att man ar nastan-frisk, och vet vad man vill med livet, som att det ar enkelt att alska sin kropp, sig sjalv, sitt utseende, aven om man inte vill bry sig sa mycket och leva for sant...

trots att man ar pa andra sidan jorden och ar nastan frisk kan man vilja spola ner den som stirrar tillbaka i spegeln i narmaste toalett. man kan fortfarande kanna sig som en jattemanniska med olmage, brottararmar och cellulit invaderad rumpa. man kan tanka fula tankar om sig sjalv.

MEN. da ar det aterigen dags att valja. vilket liv vill jag leva, vem vill jag vara, vad vill jag leva for, hur vill jag ma. jag lagger mig ner och blundar.
andas ut min otillracklighet, andas in att jag ar din. 

karlek! /ia

Inga kommentarer: