söndag 8 juli 2012

plötsligt händer det....!


idag har jag inte haft ont i halsen.
idag gick jag inte till kyrkan med en rädsla att spricka sönder.
idag kände jag mig inte tvingad till att träna, trots att det var min ursprungsplan (känns som mitt träningsberoende är på väg att försvinna, på gott eller ont?)
idag fick jag inte dåligt samvete av att köpa och äta några lösgodisbitar (choklad såklart!)
idag kunde jag ta åt mig av orden "du är fantastisk"
idag känner jag mig peppad på att åka till indien - allt ordnar sig
idag känner jag mig inte ilsk eller sur på någon, det känns inte svårt med förlåtelse och försoning
idag känner jag inte att ensamheten är jobbig, har ingen singel-ledsamhet
idag känner jag ingen ångest över att jag aldrig kommer ha motivation nog att bli nån smal, vältränad, högpresterande idrottskvinna - det är inte min grej helt enkelt. 
idag kände jag inte alls att jag behövde nån inbjudan till gemenskap efter kyrkan för att kunna gå hem och vara glad ändå - och just då blev jag hembjuden såklart. tack fina elisabeth och kristina för en mycket trevlig middags- och pratstund med er. gjorde mig så glad i hjärtat! 
idag känner jag inte rädd för att gå och jobba, oavsett vem jag jobbar med, vilka patienter det är, vem som är jourdoktor och allt sånt där - allt ordnar sig
idag kan jag tänka: strunt i samma om jag skulle väga två, tre kilo mer än jag önskar mig. lite fett och former kan väl anses kvinnligt kanske..?
idag gör det mig ingenting att regnet vräker ner. bara mysigt att gå omkring i gummistövlar och paraply, mysigt att höra regnet smattra mot rutan.
idag är jag i balans
idag funderar jag inte så mycket på Gud och Jesus. bara vet att trots att jag har mina funderingar och tvivel så duger jag som jag är, är älskad som jag är. 
idag vet jag att jag inte är ensam, att jag har massa fantastiska vänner, bara det att många av dem råkar leva på lite för långt avstånd från mig för att man ska kunna hänga med varandra jämt
idag har jag haft ro i att strunta i datorn, bara lägga mig i sängen och läsa en bok i tystnad

idag har jag kunnat slappna av. Tack Gud för denna dag. (som inte är slut på länga vägar än eftersom jag jobbar till 07.00. håhåjaja! )


de här fina människorna fick jag träffa i går. 

kärlek! /ia.

1 kommentar:

Mamma sa...

Vad glad jag blir...