onsdag 11 juli 2012

på återseende


när man nästan har glömt (jag glömmer fort)
så blir man inte glad
nä, inte glad, utan ledsen
när man ser
ser allt det där man vet att man aldrig kan få

typ såhära:


när jag inte ser dig
kan jag glömma – att du får min hud att brinna

jag önskar dig här
men när jag ser dig
gör det så ont

för alla de där drömmarna
önskan
att du vore min bästa vän
att du skulle lyssna
att du skulle veta allt
att du skulle trösta
och vara min trygga famn
 - är bara mina barnsliga drömmar

det gör ont
när jag ser dig
för jag förstår att det bara är min fantasi
för du är ju inte ens min

så nära
och så långt bort
och jag vågar inte ens säga
någonting. om hur jag ser på dig. om hur vacker du är.
hur jag skulle vilja röra dig
hur jag vill lyssna på din röst
för alltid

och jag säger inte:
sluta inte prata
gå inte
stanna hos mig

jag säger ingenting
och förbannar min blyghet
förbannar att du går
-         kanske för att jag inte säger: stanna

och när du säger: vi ses.
så känns det som en lögn
för hur vet du att vi ses?
när vi aldrig ses.

skriker: stanna hos mig!
i mitt huvud.

för hur skulle du se på mig
om du visste hur jag ser på dig?


nu har jag tröstätit jordgubbar. alldeles för många. (utan att skölja dem. kanske att jag dör av förgiftning...? )
eventuellt att jag gråter en skvätt också.

överdramatisk tjej, hej!


kärlek/ ia.

Inga kommentarer: