tisdag 10 juli 2012

running in the rain


träningsinlägg:
som jag skrivit har jag ju haft dålig träningsmotivation (eller inte känt mig tvingad att träna, typ) och framförallt då till löpningen. men så idag, i spöregnet, fanns lusten där. så det var bara att lyda impulsen, snöra på sig skorna och ut och springa en runda i regnet. det var riktigt skönt faktiskt! tycker det är ganska härligt att springa i regnet, man håller ju sig varm så länge man rör på sig. men heeeeey vad blött det var i skogen och överallt. springer inte jättelångt nuförtiden, ca 7-8km kanske, men det räcker definitivt för att bli både flåsig och trött i benen.


så mycket mer vettigt har jag nog inte att säga såhär mitt i natten, ca sex timmar kvar till sovdags, yeey.

kärlek! /ia

2 kommentarer:

Tore sa...

" springer inte jättelångt nuförtiden, ca 7-8km "
Herregud, tog mig ut i regnet idag jag med och var asnöjd över att komma liknande sträcka jag med med kramp i hela benen... Kändes jäääättelångt =)

ia sa...

fast då är det ju inte sagt i vilket tempo jag springer det. eller springer förresten, det är nog en fin överdrigt, joggar är nog ett definitivt mer passande ord, hehe :)