måndag 2 juli 2012

keep smile



haha, det där förra inlägget om att man skulle försöka le skrevs innan dagen klantade till sig rejält. men vi tar’t från början va. (endast utvalda delar, hehe) dessa fantastiska lediga dagar (eller inte…?)

småpotatis: igår spillde jag blåbär över hela mitt vita linne. och idag ketchup på mammas vita duk. bra jobbat! suck.

piss-dagen: blev en liten gråt-tårar till sömns igår och vaknade upp på världens uslaste morgonhumör, som jag rätt ofta gör. (samt detta halsont som förföljt mig i ca 4 veckor nu – suck!) fick psykbryt och ett litet milt utbrott vid frukosten och försökte kasta en tidning på stackars mamma (missade ju eftersom tidningar är så lätta och inte så bra att kasta med). hopplösa unge. 

skulle kolla av med Jocke om han kom ihåg att vi för en vecka sedan hade bokat in dejt idag. den killen brukar ju alltid få mig på så härligt humör, så det hade ju passat bra idag. jocke hade bokat in dejt med en annan, en kille, suck. sviikare ;)  eftersom jag fick lov att ställa in min dejt med samuel förra veckan pga extra jobb tänkte jag att vi kunde ju ta det idag. så vi bokar in det… (fortsättning följer)

sen ska jag åka buss till stan, kollar när den går, och att det är en 60:buss så att den går in i bjurs. går ner, går i tid, är där ca tio min innan. väntar och väntar. kollar busslistan, allt stämmer (tror jag). väntar lite till. (hade lätt hunnit till korsvägen)  kollar busslistan igen. F***! Bussen går inte in i bjurs fastän det är en 60, och går från korsvägen precis den minuten, så jag hinner inte dit. får vänta ytterligare en timme på nästa buss. suck.!!

får sms från en av mina bästa, som minsann har fått spana in mitt span som jag aldrig får spana in längre. och som inte har vett att höra av sig till mig. avis, hehe. suck.
och jag kommer till stan ca 2,5timme från det jag gick hemifrån, en sträcka som tar ca 20min med bil. bra jobbat, igen! suck.
och så ringer jocke och berättar att hans kill-dejt ställt in så att han vill hitta på nått med mig. men jag har jo bokat in annat då, som jag inte kan flytta på. Suck!

sitter och fikar med samuel (ute, och det börjar regna precis när vi ska äta, -såklart, hehe)  när jag tänker på om jag ska hem till lägenheten eller inte innan träningen när jag inser: F***. jag har inga lägenhetsnycklar med mig, de ligger i en jacka som jag lämnade kvar i bjurs. Suuuuuck! (så mamma får ju snällt lova att åka in med dem senare på kvällen så jag ska slippa sova på gatan…)

när jag går från träningen tänker jag gå och hämta hem min cykel som står nere på stan. men har jag nåra nycklar till cykeln då? nä, för de var ju hemma i bjurs. just det… suck!

Och allt detta beroende på mitt eget klant ju.

MEN faktiskt. Heey, livet går inte under av detta. det kunde varit värre, som man alltid säger. och ganska komiskt i efterhand. 

och dagen slutade ju fint, träffade på jonas på gymmet och det var skoj eftersom det var längesen vi sågs. och sen fick jag följa med fina systrarna Frank hem och vänta på att mamma skulle leverera mina nycklar så jag slapp sitta ute och frysa medan spinnsvetten torkade in.

men tack och lov att jag ska jobba imorn, då borde väl inte så mycket gå på tok. eller?
Så, nu fortsätter vi le. Ok? :)

Kärlek! /ia.

Inga kommentarer: