tisdag 17 juli 2012

den där slumpen jag inte tror på


ni kanske vet att jag beklagat mig lite över att min kamera gått sönder. vet inte riktigt vad som var fel, men den slog liksom av sig själv så fort man satte på den, och det var inte batterierna. både jocke och mina föräldrar har sett detta och kan intyga. har testat den flera gånger, med veckors mellanrum.

så jag tänkte köpa en ny. för man vill ju ha en kamera i indien liksom. men framförallt för att jag tycker bloggen blir roligare med bilder. och jag har varit lite ledsen över att jag inte kunnat fota några roliga events i sommar, som midsommar, eller trevliga, sommriga utflykter till t.ex. leksand och sundborn.

och så hade jag velat fota mina gulliga, små gummistövlar. och mitt nya, as-snygga, dalainspirerade nyckelband. och visat vilken blondin jag blivit på senaste.
men det har ju inte funkat.

igår vaknade jag, lite ledsen. utan att veta varför. kanske var det någon dröm jag drömt. kanske var det för att uppstigningen var brutalt för tidigt för att vara en ledig förmiddag, 06.30 (jag skulle ju och vaccinera mig)
sen blev jag lite mera "ledsen". eller nått. för olika krångel. penga-grejer och sånt.

strax innan jag ska åka iväg till Borlänge tänker jag "jag testar om kameran fungerar". för jag har tänkt flera gånger att den kanske kan börja funka igen, Gud kan kanske fixa, även om det inte verkar så hoppfullt. och så sätter jag på kameran och...... trada trada (dramatisk trumvirvel-ljudeffekt här!)  : den funkar! 

nu får man göra sitt vanliga avgörande. du får välja att tro på slumpen om du vill. jag tror på Gud.

för sen var jag ju mycket gladare igen

och här är mina stövlar, hehe. 

kärlek! /ia

Inga kommentarer: