lördag 28 juli 2012

over the deserts, into the forrest, I run as a child to hide from my hunger.


åh, när man liksom vill, och har tid, att skriva något, och så är det bara tomt. vad ska jag skriva om liksom? det som är roligt just nu är privat så det måste jag låta bli att babbla om. och att jag kämpar med tankarna? att jag känner mig lat och odiciplinerad? förfallen. men att det inte är riktigt lika intensivt som förr. jag vet inte om sånt ens är värt att skriva om..

jag vill ju egentligen skriva stort. om tankar och kärlek och utmana och uppmuntra. sprida något gott

men jag kom iallafall på att jag ju har en annan blogg också som jag ju kan tipsa om: ialindstrom.blogg.se

där uppdateras det inte så ofta. där finns bara texterna jag skrivit. det så-kallade poetiska. från nåra år tillbaka fram till nu. kikade lite och blev nästan lite full i skratt när jag såg att jag nu i år, mitt i den smällkallaste vintern, hade skrivit en dikt som handlade om havet, sommaren och kärlek. jag längtade väl.

och nu är det sommar. och jag har varit vid havet. men nån kärlek... nä det vette sjutton? inte rätt sorts iallafall. naivt, skrattretande att jag trodde att denna sommar kanske. men vet ni vad: utan varken sol eller massa romantik så skulle jag ändå vilja kalla detta den bästa sommaren någonsinn. coolt va? just på den enkla grunden att det är måendet som räknas. och som sagt, plågotankarna är ju inte alls lika intensiva denna sommar. och jag umgås med ovanligt mycket fina människor. thank God! seriöst alltså. tack Gud för ett bättre liv. 
(och förresten: när sommaren är regnig så slipper man ju visa sig i bikini. underlättar! ) 

hursomhelst, här är min sommar/havs/kärleksdikt. ta åt och njut ni som har den förmånen!

och jag och du
och havet
jag ännu inte sett

och du och jag
och läpparna
jag ännu inte kysst

och jag skulle skratta.
och du skulle le.
barnen i oss jubla – och lyckan släppas fri.

havet.
och saltet på min kind..
…skulle inte längre vara tårar
utan bara ett stänk,
ett stänk av kärlek

en sommarnatt
och vi skulle älska som fåglarna
älska varann
med alla sår och brister

sand mellan mina tår
din hud doftar sol
vatten i håret och en hand i min hand

vid havet
jag ännu inte sett.

/ia, -12 



och det blev visst någon sorts av inlägg ändå...
kärlek! /ia


Inga kommentarer: