tisdag 1 maj 2012

sköna maj, välkommen.


alltså... det här med att komma hem efter en helg/firarkväll (typ nyårsafton, valborg, midsommar osv.) och vara helt redig och nykter och ha en bra, trevlig kväll med fina vänner i nyktert tillstånd, kvällar utan alkoholinblandning, alkoholfria zoner, sällskap, gemenskaper...

att få ha det så. lägga sig utan oron, ångesten som sliter i en. utan den där extrema överkänsligheten jag får när jag dricker. att få lägga sig och veta att man vaknar och mår bra, både fysiskt och psykiskt, ingen dagen efter deppighet, ingen ånger över att man gjort massa knasiga grejer...

... att få lägga mig så. att få vakna så. att få leva ett nyktert liv. att se hur mitt liv har blivit och utvecklat sig till.... det gör mig tacksam och lycklig.

tack Gud att du räddade mig från den sörjan jag var på väg ner i. tack människor som gör att det känns värt att leva ett rent liv. tack träningsviljan som hjälper mig att ännu mera få motivation att avhålla mig från alkohol och andra onyttigheter.


kärlek! /ia

Inga kommentarer: