lördag 12 maj 2012

party rock is in the house tonight


om gårdagen verkligen var MIN dag, en sån där dag som man kan tänka "världens bästa dag" så kanske dagen idag INTE riktigt gått i samma tecken.

sov som en kratta. brukar kunna sova skapligt trots tidig uppgång, men inatt (kanske beroende på att jag rusade, uppjagad i kroppen, i säng med tanken "måste sova" ) kändes det som jag vaknade varannan timme, sov oroligt med bara massa knäppa sjukhusdrömmar.
ja sen kvart över fem var det uppgång. rolig lördag, haha! jobbet var väl helt ok, gick som uska idag, inte jätteroligt ju men var inte så himla ansträngande just idag heller. träffade dock underbara patienter, små söta barn och världens-gull-tant och trevliga kollegor så...
aja, nu kommer vi till dagens mindre bra: 1: slängde i mig en stor sked KOKHET köttgryta det första jag gjorde på lunchen, resultat: har nu brännblåsor och småsår och ömhet i mun, gom, tunga... och ja det vet ni ju säkert hur skönt det är (obs, ät ej lök eller stark mat sen! ) och problem nummer två: mobil som ej går att använda. (just nu tror jag läget är att jag kan ringa och ta emot samtal, men ej sms:a, så ring mig eller facebooka om ni vill nått!) rätt surt ju, man kommunicerar ju rätt mycket med mobilen. aja, sen glömde jag dessutom den icke-fungerande mobilen på jobbet. så tur att jag inte har så många minuter dit att hämta, häromdagen gjorde jag samma sak med plånboken. börjar jag bli dement? har dessutom ätit mina p-piller i helt bakvänd ordning denna vecka, pucko, så nu är väl alla hormoner i o-ordning dessutom. en klant och strulvecka helt enkelt.

men är det synd om mig? NÄ! för det handlar ju bara om inställning. blåsor i munnen och icke-fungerande telefon är värdsliga problem som man inte dör av.

dessutom hade jag ju en bubblande-världens-bästa-dag igår (nästan - jag överdriver, men man ska passa på att glädja sig över det man blir glad av - oavsett vad/vem det råkar bero på), det får man väl nöja sig med! :)

nu tänkte jag öka välbefinnandet något denna lördag. efter dagens fjärde kaffekopp (=trötthetstecken!) ska jag ut, har inte riktigt bestämt än dock om det blir en powerwalk, jogging eller backintervaller... en salig blandning kanske? solen skiner lite iaf.

dock är jag inte helt nöjd med att planen just nu ser ut som en lördagkväll i min ensamhet. jag överlever, men roligast i världen är det ju inte. så vill nån i falun film-mysa eller nått, hör av er (inte via sms då!). men NEJ mamma, jag vill inte komma hem! ;)

alltså, vad jag babblar mest strunt ibland! stå ut och håll till godo! :)

jag hade en dröm om att få långt hår... dreams come true?
kärlek! /ia 

Inga kommentarer: