torsdag 31 maj 2012

äntligen på väg, jag förlänger mina steg


idag har jag en sån där skön göra-ingenting-dag innan jag snart beger mig till sjukhuset och jobb. när man är lite lagomt mosigt trött (och med grav träningsvärk i ben, rumpa mage - jag rör mig stelt som en 80-årig tant, haha) så är det rätt skönt med en regning inomhusdag. lite blogg- och bokläsning, matlagning, en kort promenad.. vila <3

igår tog jag mig, äntligen, för att hälsa på hemma hos jocke i stennäset. vad fint det var bland villorna på väg ner till vattnet vid varpan! sådär så man tänkte att om man någon dag skulle lägga sig till med sådant där trams som barn och hus, och bo i falun, så är ju stennäset hur fint somhelst.

sen hängde vi lite vid vattnet, tog en rejäl nostalgitripp genom att kolla på gamla foton från forna fester och sådant. och filmtitt, ciderhusreglerna, en riktigt fin gammal goding.!
klockan var nog närmare ett när jag var tillbaka på knoppen, hur ofta händer det mitt i veckan för en sån här gammal kvällstrött tant? haha.
då är det faktiskt fint att ha ett jobb där man inte alltid börjar tidigt.

kanske att jag lägger in några bilder från gårdagen ikväll.

det var det.
kärlek! /ia

Inga kommentarer: