fredag 25 maj 2012

nattsudd.


nu ska jag säga lite onödigt pladder som ni kanske inte vill veta:

nr ett:
- imorgon är det löningsdag. men jag jobbar kväll och kommer nog inte hinna ner på stan. alltså tog jag mig en liten shoppingrunda idag (och obs! - handlar typ endast en gång i månaden, "unnar" mig lite mer nu när jag har ett jobb, men försöker att inte bli ett konsumtionsfreak, för jag vill leva som jag lär, leva efter principer som känns etiskt försvarbara....) men aja, man blir glad av lite shopping i lagom mängd. och vad tror ni inhandlades: jo träningskläder såklart! denna månad i färgernas tecken, jag som alltid annars tränar svart. men nu blev det rosa shorts och aprikos linne, mkt somrigt och snyggt.
dessutom ett vanligt linne, också rosa, haha. och en klänning röd och vitrandig. (det mesta på rea) färglatt ska det vara! lite bilder kanske kommer när jag laddat batteriet till kameran.

dessutom är jag otroligt tacksam till Gud för den ekonomiska välsignelsen han ger mig. ofta mer lön än jag räknat med. dessutom verkar jag få hyresfritt mina sista två månader i lägenheten. pengarna läggs i resekassan. tack tack Gud!

nr 2:
förra veckan och denna har jag "slarvat" en del med maten. både det att jag rätt ofta är dålig på att äta riktig mat och äter något onyttigt istället. eller rättare sagt, har jag ätit nått onyttigt "kompenserar" jag genom att strunta i att äta mat. och nej, det är ju inte bra såklart! rent fysiskt. men faktiskt, om jag tycker, psykiskt, att det känns mer ok att njuta av en mjukglass, som idag (mums!) för att sedan dra ner på maten så kanske det får vara tillfällig lösning. jag får ju i mig nått iallafall.
hursomhelst, det var inte det jag skulle säga, utan: folk säger, att "slarva", eller att "äta vanligt", t.ex. bröd, kolhydrater, fika osv en dag, gör dig inte tjock osv osv. MEN faktum: för en vecka sen hade jag ett dygn där jag struntade i alla matregler, åt smörgåsar, glass, korv med bröd, flera mål "riktig" mat osv. ett dygn med resultat: viktuppgång, och vad värre är, jag är fortfarande förstoppad. (hehe, jag sa ju att ni egentligen inte ville ha infon från detta inlägg) Och det är inte så kul! så då kanske det kan finnas en förståelse för att jag vill hålla mig till "min" kost som min mage funkar på. ok?
en grej till om kost: om det inte hade varit för det psykiska må-dåligandet över "onyttiga" saker och kolhydrater så märker jag ju att kroppen i sig nog mår bra av det. jag blir inte lika ledsen och nedstämd och orkeslös och ont i benen och så. och kolla, jag går inte och lägger mig halv tio, utan är pigg som en mört halv ett på natten (beror nog på vädret och värmen också, underbara sommarväder!! )

imorn, eller när jag får tid, jobbar ju hela helgen, så ska jag berätta om något mer vettigt. det handlar om Gud och att läsa Bibeln och utifrån det ställa krav och få bönesvar. rätt coolt, även om det var "smågrejer" - men det räcker för mig och för min övertygelse om Guds coolhet.

tack och godnatt. mina blodådror är stora som flodfåror. värmeslag? :) jag är nog uppfylld både av kolhydrater, värme, Gud, vänskap, erofri just nu. mitt pendlande humör alltså. ha, inte riktigt klokt vad det varierar - tur jag bor själv annars hade mitt sällskap trorr jag var schizofren eller nått. :)
nu saknar jag bara att få en glimt av Mr someone, det uppmuntrar alltid ochvar längesedan nu.

kärlek! /ia

Inga kommentarer: