torsdag 31 maj 2012

lilla syster.

  
usch. idag har jag haft en såndär dag på jobbet där man känner sig så himla otillräcklig och oerfaren. (som man kanske har i början, men som jag varit förunnad att ha rätt få av). som att man har noll koll på vad man gör. som att man inte hinner med. som att man ställer till det. som att man inte gör allt man ska. som att alla andra ska tycka att man är en helt värdelös syrra. som att man ska ha ihjäl sina patienter typ. som att man vill dra ett täcke över huvudet, grina och byta yrke.
men så är det väl ibland kanske. och SÅ illa gick det inte, alla levde, var glada och mådde bra när jag gick hem.
men tack Gud att jag inte ska dit imorgon.
och när man känner sig stressad och otillräckig på ett område så smittar det liksom av sig på allt annat också. som att jag käkar tårta jag inte ens är sugen på bara för att jag är så uppe i varv. och som att jag sen känner mig som världens fetto. jag borde lära mig att hantera stress bättre.
men men. sovdags snart och sen tar vi nya, positiva, tag imorgon.

--------------------------------------------------------------------

så: nu har jag skrivit av mig och vi återgår till något trevligare. de tre enda bilderna jag tog i går. från varpan:




kärlek! /ia.

Inga kommentarer: