måndag 5 december 2011

Black Love Song

-
Jag ska inte skriva världens längsta uppsats om helgen. Den var fin. Med en fin vän. Och det som kan vara värt att nämnas:
* Varje gång jag är i Stockholm känns det som om vi inte är riktigt klara med varandra än. Att det kan bli en gång till. Speciellt Söder lockar mig. Knivsöder, haha.
*Jag shoppade inte överdrivet mycket faktiskt. Lite julklappar. Ett par nya vinterskor (finns det nått roligare att handla än skor? Tror inte det va.) Var de snygga? Ja. Är de varma? Troligtvis inte. Men det är lugnt, jag har en helt naturlig förklaring till detta: Jag är lillasyster. Och enligt min lilla fördjupning i syskonpsykologi som jag genomförde på gymnasiet vet jag att det är helt naturligt att storasyster är den som är praktisk, klär sig bekvämt och bra medan lillsyran mest bryr sig om att det ser bra ut. Så allt är i sin ordning : )
* ÅHHH vad jag skulle önska mig att kunna spela fiol. Nästan min högsta önskan. Vi var ju på julmarknad på Skansen, mkt fint btw, och så gick vi in i en liten gammal mörk trästuga, med öppen eld och där satt två fiolspelare i folkdräkt och spelade folkmusik. Och mitt dala-hjärta gick ju som vanligt igång totalt. Och eftersom mamma är fiolspelare så är man ju uppvuxen med det och ångrar så att jag inte lärde mig spela när jag var liten. För även om jag vill nu med, tror jag mitt tålamod, speciellt med mamma som lärare, aldrig skulle palla. Dessutom vet jag ju innerst inne att jag ännu inte är beredd att offra en endaste träningstimme för något annat intresse. Så hej fiolspelande ia, i nästa liv kanske.
* Och det den där tanken om att pengarna på kontot skulle räcka månaden ut kan ju flyga och fara.. haha. Men man lever bara en gång och pengar är inte allt :)
* Har ätit god, god pasta och smörgås med julskinka och senap och en mumsig julkaka MEN det där med lösgodis är ju visserligen gott, men inte alls så gott som jag i min förvridna reptilhjärna hade gjort det till när det var ”förbjudet”. Så när det inte är så förbjudet längre så var det visst inte lika lockande. Skönt.
- Jag ska aldrig bo ihop med en rökare.
- Jag och Johanna kom fram till att det är sjukt farligt att ha en man: de kan endera vara otrogna eller dö.
- Att åka tåg är ljuvligt skönt.

Puss och kärlek!

/ia.

1 kommentar:

maria sa...

Jag gillar rubriken och inbillar mig att du oxå lyssnat på UPs låt. Stockholm är mestadels bra, men ja, folk röker för mycket här och man äcklas lika varje gång man råkar andas in röken! Blä!