måndag 18 juni 2012

wonderchild


dagens lyckostund:

på väg  hem från Friskis. det regnar (som vanligt!). men det gör inte så mycket eftersom jag redan är genomvåt av svett inifrån och av regn utifrån, ska ju ändå hem och duscha. och så, nästan hemma, får jag syn på en sån där stooor vattenpöl/vattenansamling i en nedbuktning på en parkering/gata. det vuxna i mig säger: gå hem bara. barnet i mig säger: stanna och lek. (jag blir ju så sugen eftersom jag har mina nyinköpta gummistövlar på mig, hehe)

så vad gör jag? jo först cyklar jag rakt genom vattenansamlingen ett antal gånger. skitkul! sen ställer jag ifrån mig cyklen och plaskar runt där, i mina gummistövlar, i säkert 5-10 minuter. under tiden kommer solen fram, samtidigt som det fortsätter regna. så himla vackert!

och det var dagens absolut vackraste och roligaste stund.

och öh... ja, jag fyler 24 år snart :) de som eventuellt såg mig tyckte säkert jag var knäpp. men vad gör det? man får inte roligare än man gör sig! hehe.


kärlek!/ia

1 kommentar:

mamma sa...

Gonatt!
ha det bra på Sjukan...! :)
kram